Образотворче мистецтво

                                  Ірпінська CЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

     
                  Урок образотворчого мистецтва з теми:

                     « Композиційні засоби досягнення
                      художньої виразності зображення.
                       Ілюстрація до казки І.Я.Франка  
                                      «Заєць та їжак»,

                                 проведений у 2-В класі





                                                         Учитель: Асауленко В.В.

Тема. Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображення.
           Ілюстрація до казки І. Я. Франка «Заєць та їжак».
Мета: ознайомлювати учнів з основами композиції, поняттям задум;
            розвива­ти комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове 
            мислення;
       продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, 
      узагальнювати;
           виховувати в учнів акуратність, увагу, допитливість.
Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин відомих 
художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду; 
схеми компонування; матеріали для де­монстрування послідовності 
та техніки виконання роботи; книжки із казками; аудіо-запис
 фрагментів музики до балету П. І. Чайковського
 «Лускунчик»; ТЗН; альбом для малювання; простий олівець; гумка; 
акварель; пензлі № 4, б; ємність для води; сер­ветки для витирання
 рук і пензлів; палітра.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: в результаті цього уроку учні навчаться  
розрізняти асиметричну композицію від симетричної, контрастні
 кольори від нюансних, відчувати гармонію фарб, а також
 виконають малюнок у кольорі. 
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі 
засвоєного ма­теріалу.
                                                    Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Бесіда про спектральне коло, контрастні та нюансні кольори.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
 Розповідь учителя
   Композиція — це певне розташування предмета в просторі та його
зв’язок з іншими предметами. Слово композиція походить від 
латинського сотроsitiо, що означає — «складання, з’єднання» ,
 сполучення частин у певному порядку.

Композиція в живописі та графіці означає побудову картини, розташуван­ня 
частин зображення на площині аркуша в певному зв’язку. Саме композиція 
дозволяє художникові з найбільшою повнотою і силою виразити свій задум.
Основні поняття
   Композиція — закони компонування зображення; певне
 розташування предмета в просторі та його зв’язок з іншими предметами. 
Має на меті максимально виразити задум художника. Контраст 
(контрастні кольо­ри) — кольори, що максимально віддалені один від 
одного на спектрально­му колі (червоний — зелений, синій — жовтогарячий, 
жовтий — фіолето­вий). Нюанс — фарби, близькі за кольором і силою світла.
У будь-якій картині художник прагне так побудувати композицію, щоб 
по­казати об’єкт у найбільш виразній формі. Усе зайве відкидається, 
залишаєть­ся тільки те, що необхідно, другорядне підкоряється головному.
Організація сприйняття творів мистецтва
Учитель (демонструє учням репродукції картин із симетричною та 
аси­метричною композицією). У центральній і симетричній композиції 
головне зображення розташовується в центрі та виділяється розміром або 
кольором.
      В асиметричній композиції головне зображення зміщене від центра арку­ша,
 а всі інші зображення його врівноважують.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Бесіда про улюблені казки         
Організація сприйняття творів мистецтва
  Для аналізування учням пропонуються ілюстрації різних авторів до казки 
  І. Я. Франка « Заєць та їжак».
  Під час розглядання ілюстрацій учитель нага­дує учням основні 
композиційні схеми та пропонує визначити, за якою компо­зиційною 
схемою побудовано композицію тієї чи іншої ілюстрації, нагадує 
по­чаткові відомості про будову тіла тварин.
Творче завдання
Намалювати свою ілюстрацію до казки І. Я. Франка «Заєць та їжак».
Графічний конспект
Послідовність виконання роботи
1.Спочатку оберіть епізод каз­ки, який ви ілюструватимете.
2.Виконайте ескіз (невеличкий малюнок), у якому визначте місця для
 основних персона­жів.
3.Намічаючи деталі зображен­ня, намагайтеся виявити го­ловне розміром і 
положенням на альбомному аркуші. 
Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні 
оби­рають самостійно. 
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Під керівництвом учителя учні аналізують виконані роботи анонімно. 
Що­до кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому 
припущено помилок. Наприкінці за стилем робіт клас намагається
 визначити їх авторів.


Комментариев нет:

Отправить комментарий