Ірпінська CЗОШ І-ІІІ ступенів № 2
Урок
образотворчого мистецтва з теми:
« Композиційні засоби досягнення
художньої виразності зображення.
Ілюстрація до казки
І.Я.Франка
«Заєць та їжак»,
«Заєць та їжак»,
проведений у 2-В класі
Учитель: Асауленко В.В.
Ілюстрація до казки І. Я. Франка «Заєць та їжак».
розвивати комбінаторні здібності,
образне, логічне, просторове
мислення;
мислення;
продовжувати формувати в дітей уміння
аналізувати,
узагальнювати;
узагальнювати;
виховувати в учнів акуратність, увагу,
допитливість.
Обладнання: навчальні плакати; репродукції картин
відомих
художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду;
схеми компонування; матеріали для демонстрування послідовності
та техніки виконання роботи; книжки із казками; аудіо-запис
фрагментів музики до балету П. І. Чайковського
«Лускунчик»; ТЗН; альбом для малювання; простий олівець; гумка;
акварель; пензлі № 4, б; ємність для води; серветки для витирання
рук і пензлів; палітра.
художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду;
схеми компонування; матеріали для демонстрування послідовності
та техніки виконання роботи; книжки із казками; аудіо-запис
фрагментів музики до балету П. І. Чайковського
«Лускунчик»; ТЗН; альбом для малювання; простий олівець; гумка;
акварель; пензлі № 4, б; ємність для води; серветки для витирання
рук і пензлів; палітра.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: в результаті цього уроку учні навчаться
розрізняти асиметричну композицію від симетричної, контрастні
кольори від нюансних, відчувати гармонію фарб, а також
виконають малюнок у кольорі.
розрізняти асиметричну композицію від симетричної, контрастні
кольори від нюансних, відчувати гармонію фарб, а також
виконають малюнок у кольорі.
Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на
базі
засвоєного матеріалу.
засвоєного матеріалу.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Бесіда про спектральне коло, контрастні та
нюансні кольори.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь учителя
— Композиція — це певне розташування предмета в просторі
та його
зв’язок з іншими предметами. Слово композиція походить від
латинського сотроsitiо, що означає — «складання, з’єднання» ,
сполучення частин у певному порядку.
латинського сотроsitiо, що означає — «складання, з’єднання» ,
сполучення частин у певному порядку.
Композиція в живописі та графіці означає
побудову картини, розташування
частин зображення на площині аркуша в певному зв’язку. Саме композиція
дозволяє художникові з найбільшою повнотою і силою виразити свій задум.
частин зображення на площині аркуша в певному зв’язку. Саме композиція
дозволяє художникові з найбільшою повнотою і силою виразити свій задум.
Основні поняття
Композиція — закони компонування зображення; певне
розташування предмета в просторі та його зв’язок з іншими предметами.
Має на меті максимально виразити задум художника. Контраст
(контрастні кольори) — кольори, що максимально віддалені один від
одного на спектральному колі (червоний — зелений, синій — жовтогарячий,
жовтий — фіолетовий). Нюанс — фарби, близькі за кольором і силою світла.
розташування предмета в просторі та його зв’язок з іншими предметами.
Має на меті максимально виразити задум художника. Контраст
(контрастні кольори) — кольори, що максимально віддалені один від
одного на спектральному колі (червоний — зелений, синій — жовтогарячий,
жовтий — фіолетовий). Нюанс — фарби, близькі за кольором і силою світла.
У будь-якій картині художник прагне так побудувати композицію, щоб
показати об’єкт у найбільш виразній формі. Усе зайве відкидається,
залишається тільки те, що необхідно, другорядне підкоряється головному.
показати об’єкт у найбільш виразній формі. Усе зайве відкидається,
залишається тільки те, що необхідно, другорядне підкоряється головному.
Організація сприйняття творів мистецтва
Учитель (демонструє учням репродукції картин із
симетричною та
асиметричною композицією). У центральній і симетричній композиції
головне зображення розташовується в центрі та виділяється розміром або
кольором.
асиметричною композицією). У центральній і симетричній композиції
головне зображення розташовується в центрі та виділяється розміром або
кольором.
В асиметричній композиції головне зображення зміщене від центра аркуша,
а всі інші зображення його врівноважують.
а всі інші зображення його врівноважують.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Бесіда про улюблені казки
Організація сприйняття творів мистецтва
Для аналізування учням пропонуються
ілюстрації різних авторів до казки
І. Я. Франка « Заєць та їжак».
І. Я. Франка « Заєць та їжак».
Під час розглядання ілюстрацій учитель
нагадує учням основні
композиційні схеми та пропонує визначити, за якою композиційною
схемою побудовано композицію тієї чи іншої ілюстрації, нагадує
початкові відомості про будову тіла тварин.
композиційні схеми та пропонує визначити, за якою композиційною
схемою побудовано композицію тієї чи іншої ілюстрації, нагадує
початкові відомості про будову тіла тварин.
Творче
завдання
Намалювати свою ілюстрацію до казки І. Я.
Франка «Заєць та їжак».
Послідовність виконання роботи
1.Спочатку оберіть епізод казки, який ви ілюструватимете.
2.Виконайте ескіз (невеличкий малюнок), у якому визначте місця для
основних персонажів.
основних персонажів.
3.Намічаючи деталі зображення, намагайтеся
виявити головне розміром і
положенням на альбомному аркуші.
положенням на альбомному аркуші.
Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні виконують творчу роботу. Матеріали
для виконання роботи учні
обирають самостійно.
обирають самостійно.
VІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Під керівництвом учителя учні аналізують виконані роботи анонімно.
Щодо кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому
припущено помилок. Наприкінці за стилем робіт клас намагається
визначити їх авторів.
Щодо кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому
припущено помилок. Наприкінці за стилем робіт клас намагається
визначити їх авторів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий