Урок з
основ здоров’я
За підручником
О.В.Гнатюк
2 клас
Тема: здоровий
спосіб життя, загартовуйся!
Мета:дати знання про
загартування, його принципи,
загартовуйся сонцем, повітрям, водою, повторити складові здоров’я. Вчити аналізувати
життєвий досвід і
порівнювати його з
матеріалом підручника,
обгрунтовувати власну думку, формулювати поради, власне ставлення
до здорового способу життя.
Обладнання уроку: підручник
О.В. Гнатюк «Основи здоров’я»для 2 класу
с.41-46; картки з
запитаннями та додатковим митеріалом для груп учнів,
картки з
частинами прислів’я.
Регламент уроку:1.
Вступна частина-до5 хв.
2.Основна
частина-до 30хв.
3.Заключна
частина-до5 хв.
Організація
пізнавальної діяльності учнів
1.Вступна частина
Розповідь вчителя.
Одного мудреця
запитали:
-Що є
для людини найважливішим, цінним у житті- багатство чи слава?
Мудрець, подумавши,
відповів:
-Ні багатство, ні слава не
роблять людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший будь-якого
здорового короля.
Питання вчителя.
-Чи згодні
ви з думкою
мудреця? Чому так вважаєте? Що ж таке
здоров’я,
яку людину вважаємо здоровою?
Думка учнів. Потім
вчитель зазначає, що здоров’я- це не просто відсутність хвороб, це стан фізичного,
психічного і соціального благополуччя
людини.
Здоров’я- це
безцінний дар, даний людині
самою природою і
важливо зберігати його.
Подумайте:
-Від чого
залежить наше здоров’я?
- Від способу
життя, її поведінки.
Головним для
збереження здоров’я людини
є здоровий спосіб життя.То-
му на цьому
уроці ви дізнаєтесь, що таке
здоровий спосіб життя, які
його складові, як дотримуватись
здорового способу життя, щоб
збеоегти і зміцнити
здоров’я, цьому присвячений наш
урок.
Буду
рада, якщо після уроку
кожен зможе пояснити, що
називаємо «здоров’ям», «здоровими звичками»,
«здоровим способом життя». З
чого складається ЗСЖ. Мали
власне ставлення до
здорового способу життя, а
головне дотримувалися його
у власному житті.
2.Основна частина
Вчитель зауважує , що
головне для збереження
здоров’я- це спосіб життя
людини, як вона проживає
кожен свій день, які
має звички корисні
чи шкідливі.
Об’єдайтеся
в пари і
протягом однієї хвилини
складіть перелік двох
корисних і двох
шкідливих звичок. 3-4 пари
перевіримо.
-Хто з
казкових героїв мав
шкідливі звички? (Вовк із «Ну, постривай!», «Лисичка-сестричка»,
Буратіно, «Мийдодір»-хлопчик бруднуля)
-Хто мав
корисні звички?( Королева зубної
щітки). «Господиня метелиця»)
Ми вже
вивчили теми: «Особиста гігієна», «Догляд за
зубами», «Їжте на здоров’я», «Займайся
фізкультурою». Розгліньте
малюнки на с.41, 42, 43,44.
Щоб зміцнити своє
здоров’я,
треба знати як загартовуватися,його основні принципи: поступовість, систематичність, дозованість.
Поступовість- не слід починати загартовування з
обливання крижаною водою
чи пірнання в
ополонку. Треба, щоб організм
поступово звик до низької
температури. Крім того, екстримальні види
загартування не прийнятні
для дітей.
Систематичність-загартовуватися
слід регулярно, а не час від
часу. Якщо через хворобу
або з інших
причин процедури довелося
припинити, необхідно
починати усе спочатку.
Дозованість-
процедури загартування мають
бути нетривалими, такими,
щоб збадьоритися, але не
змерзнути.
Запишіть на
дошці 10 процедур
загартовування
1.Умиватися прохолодною
водою.
2.Часто бувати
на свіжому повітрі.
3. Обтирання мокрим
рушником, змоченим холодною водою.
4. Часто провітрювати
кімнату.
5. Контрасний душ.
6. Обливання холодною
водою.
7.Купання у
водоймі.
8. Засмагати на
сонці.
9. Бігати босоніж.
10.Кататися на
лижах, ковзанах, санчатах взимку.
Станьте в коло
і пантомімою покажіть
один із видів
рухової активності (біг,
прибирання оселі, прогулянка з
собачкою, тощо). Інші діти повторюють
цей рух і
відгадують, що ви показали.
Кожен ряд
опрацьовує один спосіб
загартування.
Записують правила, потім обговорюємо
всі.
Перша команда
роповідає про сонячні
ванни, як засмагати, що одягати.
Друга про
перебування на свіжому
повітрі, ігри влітку, взимку,
одяг.
Третя - прозагартування водою.Купання
у водоймах.
Аналіз вірша «Галя»с. 45
Галя невеличка одяглась у три спіднички,
У плетений
светерок, у тепленький кожушок,
Ще й
напялила на вуха білу
шапочку із пуху.
Стоїть Галя
на порозі - все
стоїть, іти не
в змозі.
Н. Бурик
Практична робота «Вдягни ляльку» влітку, взимку, восени.
Перед вами
таблички з частинами
прислів’їв.
Поєднайте їх.
Багато ходити- довго
жити.
Хто день
починає із зарядки, у
того здоров’я в порядку.
Чистота- запорука
здоров’я.
Усе добре
приймай, а злого уникай.
Звичка- друга натура.
Посієш вчинок-
пожнеш звичку,
Посієш звичку-
пожнеш характер,
Посієш характер-
пожнеш долю.
Які дії
людини забезпечують здоровий
спосіб життя?
На вашу думку.
Здоровий спосіб життя
це що?
Рефлексія
Здоровий спосіб
життя- це дії і
поведінка людини, спрямована на
зміцнення та збереження
життя людини.
Які ж
складові здоров’я ми назвемо?
Харчування,
гігієна, загартовування, режим дня,
рухова активність, настрій, спілкування,
корисні звички. І все це будемо
використовувати у житті.
Комментариев нет:
Отправить комментарий